top of page

MASON JAR + 4x DIY

De zomer is echt bezig en met meer als 30 graden op de teller is het belangrijk om goed te drinken.

Daarom heb ik vandaag 4x een DIY en vertel ik over mijn nieuwe mason jar.

Gisteren ben ik met mijn ouders en zus uiteten geweest bij 't Zusje.

Hier kon je icetea bestellen in een mason jar, super gaaf!

Deze mocht je mee naar huis nemen dus dan doe ik dat natuurlijk!

Ik heb 4 DIY's verzonnen dus laten we snel beginnen!

Strawberry lemonade

Wat heb je nodig?

- een mason jar

- aardbeien (ik gebruik markant aardbeien diepvriesfruit)

- ranja (framboos/aardbei)

- ijsklontjes/koud water

Hoe te maken?

Doe wat ranja in de mason jar en voeg hier koud water aan toe.

Aardbeien mogen niet ontbreken dus doe er ongeveer 5 aardbeien bij.

Laat dit even een halfuurtje staan zodat de aardbeien wat naar beneden zakken en het ook wat meer naar aardbeien smaakt.

Wil je je drankje nog koeler maken? Voeg er ijsklontjes aan toe en laat je strawberry lemonade een half uurtje/uurtje in de koelkast staan.

De strawberry lemonade is een lekker zomers en fris drankje die ik misschien ook nog wel een keer ga maken zonder de ranja, dus alleen water en aardbeien.

Door naar de volgende, namelijk de fruity lemon.

Wat heb je nodig?

- zomerfruit (diepvriesfruit van markant)

- citroen

- koud water

- mason jar

Hoe te maken?

Snijd twee/drie plakjes citroen en pak 2 handjes vol zomerfruit.

Doe koud water in de mason jar en doe de plakjes citroen en het zomerfruit in de mason jar en je bent al klaar!

Laat dit een halfuurtje staan zodat de smaak in het water gaat zitten en je de citroen en het zomerfruit goed proeft.

Ook de fruity lemon bevalt mij goed.

Ik proef de citroen heel goed en dat is lekker fris!

Dit drankje ziet er net zo lekker uit als de strawberry lemonade.

Dan komt de cucumber love!

Wat heb je nodig?

- komkommer

- citroen (ik gebruik de citroen van de fruity lemon)

- koud water

- mason jar

Hoe te maken?

Pak je snijmesje erbij en snijd de komkommer doormidden.

Nu pak je 1 deel en het andere deel leg je weg.

Snij van het deel wat je net hebt gepakt 4 plakjes.

Doe dit hetzelfde bij de citroen maar gebruik 2 plakjes of gebruik de citroen van de fruity lemon.

Schenk koud water vanuit de koelkast in de mason jar en voeg de citroen en komkommer eraan toe en laat dit net zoals bij de andere 2 drankjes even staan voor de smaak.

Mijn citroenplakjes zijn hier wat oranje, dat komt omdat ik deze heb gebruikt bij de fruity lemon.

Ook de cucumber love is lekker!

Deze is heerlijk fris dus een must voor in de zomer.

Dan gaan we door naar de laatste, soda lemonade.

Wat heb je nodig?

- ranja (sinaasappel)

- spa rood/bruisend water

- mason jar

Hoe te maken?

Doe wat ranja in de mason jar en voeg hier het bruisend water aan toe.

That's it!

Super easy en net wat anders als alleen ranja.

Soda lemonade is ook heerlijk!

Net wat anders als gewone ranja, maar je moet er wel van houden.

Zelf hou ik niet van alleen spa rood maar met ranja is het lekker.

Ik heb nog wat foto's genomen in de tuin dus kijk nog eventjes mee!

Dit was het artikel over de mason jar.

Ik vond het zelf super leuk en lekker om te maken en drinken!

Hopelijk vonden jullie het ook leuk!

Liefs, Marlotte


bottom of page